2020. gada 28. februārī Jelgavā Latvijas Lauksaimniecības universitātē notika Zemgales reģionālā skolēnu zinātniski pētniecisko darbu 11.konference, kura tika organizēta ESF projekta "Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai" ietvaros, projekta numurs 8.3.2.1/16/I/002. Tajā tika plaši pārstāvēts arī Tukuma novads – 25 darbi.
Eksperti vērtēja konferencei iesūtītos skolēnu zinātniskās pētniecības darbus. Vidusskolēni, kuri saņēma uzaicinājumu piedalīties klātienē reģionālajā konferencē, uzstājās ar sagatavotu sava darba prezentāciju, kuras laikā ne tikai iepazīstināja žūriju un klātesošos ar pētījumu, bet arī atbildēja uz dažādiem jautājumiem.
Paldies par ieguldījumu darbu izstrādē skolēniem un darbu vadītājiem, kuri reģionālajā konferencē ieguva lieliskus rezultātus – augstu sava darba novērtējumu:
1.pakāpes diplomus ieguva
· Tukuma Raiņa ģimnāzijas skolēni: Jānis Liepiņš (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolnieks), darba tēma “Aizkaves salīdzinājums starp 4G un 5G tīkliem”, skolotāja Anna Beāte Būmane; Paula Jurševica (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolniece), darba tēma “Z.A.Meierovica piemineklī ietverto simbolu izpēte”, skolotāja Una Bērziņa; Kristiāna Liene Penka (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolnieces), darba tēma “Probiotikas saturošas papildbarības ietekme uz suņa gremošanu un organisma vispārīgo stāvokli”, skolotāja Gunda Kupča;
· Tukuma 2.vidusskolas skolēns: Linda Nordena (Tukuma 2.vidusskolas 11.klases skolniece), darba tēma “Translation variation, the usage of translation methods and mannerisms in Imants Ziedonis”, skolotāja Kristīne Gereiša;
2.pakāpes diplomus ieguva
· Tukuma Raiņa ģimnāzijas skolēni – Deniss Orlovs (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolnieks), darba tēma “Skrituļdēļa raksturlielumu ietekme uz lēcienu izpildi”, skolotājs Valdis Zuters; Ralfs Bauers (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolnieks), darba tēma “Dažādu spuldžu apgaismojuma sadalījums telpā”, skolotājs Valdis Zuters; Kristers Penkevics un Nikola Vēmane (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolēni), darba tēma “Smaida nozīme sociālās precepcijas procesā”, skolotāja Maruta Kurmahere; Kitija Saleniece (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolniece), darba tēma “5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanības attīstīšanas iespējas”, skolotāja Maruta Kurmahere; Dita Feldmane (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolniece), darba tēma “Pamattiesību aizsardzība Satversmes tiesā”, skolotāja Loana Šulca; Eva Dāve (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolniece), darba tēma “Sabiedrības attieksme pret vēlēšanu tiesībām jauniešiem no 16 gadu vecuma”, skolotāja Inta Supe; Jete Garkāja un Elisters Kristaps Lazdāns (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolēni), darba tēma “Klāva Elsberga dzejoļu krājuma “Pagaidīsim ausaino” un Henrika Eliasa Zēgnera dzejoļu krājuma “Elementi” vērtību salīdzinājums”, skolotāja Iveta Āboliņa; Kristiāna Glazeikina un Megija Vīnberga (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolniece), darba tēma “Animācijas kino Latvijā”, skolotāja Una Gaile; Laura Elīna Šulca (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolniece), darba tēma “Mākslinieku apvienības “Zaļā Vārna” nozīme mākslas attīstībā Tukumā”, skolotāja Una Gaile;
· Tukuma 2.vidusskolas skolēni - Linda Strautmane (Tukuma 2.vidusskolas 11.klases skolniece), darba tēma “Radošās darbības pilnveides iespējas mācību procesā 3.klases skolēniem ar atšķirīgām vadošajām rokām”, skolotāja Rudīte Peipa; Renāte Pavlova (Tukuma 2.vidusskolas 11.klases skolniece), darba tēma “Salīdzinājumi Inga Ābeles romānā Duna””, skolotāja Ingrīda Freimane; Elīna Driķe (Tukuma 2.vidusskolas 11.klases skolniece), darba tēma “Virsrakstu atbilstība rakstu saturam interneta vietnē “apollo.lv””, skolotāja Evita Korna-Opincāne; Linards Vladimirs Uvarovs (Tukuma 2.vidusskolas 11.klases skolnieks), darba tēma “Interneta vietnes “You Tube” videoklipu blogeru latviešu valodas lietojuma pareizība”, skolotāja Evita Korna-Opincāne; Sabīne Pepere (Tukuma 2.vidusskolas 11.klases skolniece), darba tēma “Interneta lietotāju izmantotie saīsinājumi aplikācijas “Instagram” komentāros”, skolotāja Evita Korna-Opincāne;
3.pakāpes diplomus ieguva
· Tukuma Raiņa ģimnāzijas skolēni - Artūrs Henzels (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolnieks), darba tēma “Skaņas viļņu ietekme uz cilvēku”, skolotājs Valdis Zuters; Katrīna Grebeško (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolniece), darba tēma “Mikroviļņu krāsns starojuma ietekme uz sēklu dīgšanu Zinātniski”, skolotāja Maruta Vilumsone; Alise Bitere un Laura Rudzīte (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolnieces), darba tēma “Krāsu izmantošana reklāmās”, skolotāja Gunda Kupča; Kristers Dārziņš un Niks Pūce (Tukuma Raiņa ģimnāzijas 11.klases skolnieki), darba tēma “Datora detaļu otrreizēja izmantošana”, skolotāja Anna Beāte Būmane;
· Tukuma 2.vidusskolas skolēns - Edgars Bērziņš (Tukuma 2.vidusskolas 11.klases skolēns), darba tēma “Pikšķerēšana kā izplatītākais sociālās inženierijas paņēmiens”, skolotājs Uģis Bērziņš;
1.pakāpes un 2.pakāpes laureātiem ir piešķirtas budžeta vietas Latvijas Lauksaimniecības universitātē, kā arī ceļazīme uz valsts skolēnu zinātniskās pētniecības darbu 44. konferenci, kura norisināsies 3. un 4.aprīlī Jelgavā, Latvijas Lauksaimniecības universitātē, un kurā mūsu novada dalībniekiem būs jāsacenšas ar skolēniem, kuri izvirzīti no Kurzemes , Vidzemes , Latgales un Pierīgas un Rīgas reģioniem.
Informāciju sagatavoja:
Laila Ingevica
Tukuma novada Izglītības pārvaldes
izglītības darba vecākā speciāliste