Vasaras dienas skola Tukuma 2. vidusskolā
No 4.jūnija līdz 15.jūnijam Tukuma 2. vidusskolā tika realizēta projekta „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” aktivitāte - vasaras dienas skola „Domā, mācies un izzini pasauli radoši!”.
Nodarbības tika piedāvātas 1. - 2. klašu skolēniem (30 skolēni grupā) un 3. - 5. klašu skolēniem (30 skolēni grupā), kuru vecāki atsaucās mūsu aicinājumam vienu vasaras nedēļu bērniem pavadīt radošās nodarbībās.
Skolēni ar lielu interesi un aizrautību piedalījās daudz un dažādās nodarbībās. “Brīnumzemes” radošajās darbnīcās, veidojot planieri un 3D maketu, “Aspired interactives” radošās darbnīcas aktivitātēs ”Spīdīgais mošķītis” un lielformāta grīdas spēlē „Augļu labirints”.
3. - 5. klašu skolēniem bija iespēja iejusties animatoru lomā un animācijas filmu veidošanas darbnīcā “Multenkulten” izveidot savu multfilmu.
Ikkatrs vasaras skolas dalībnieks apguva aerobikas, zumbas un fanka pamatiemaņas kopā ar atraktīvo deju nodarbību vadītāju Irēnu Martuzāni.
Salmu muzejā skolēni iepazinās ar izvietoto skulptūru daudzveidību, kā arī veidoja savu salmu figūriņu.
Staigājot “Valguma Pasaulē” pa Baskāju taku, skolēni aktīvi un atraktīvi pavadīja laiku dabā, norūdījās un stiprināja sava organisma aizsargspējas.
Īpaši aizraujošs skolēniem likās pārgājiens uz atpūtas kompleksu „Sveikuļi”, kur apguva orientēšanās pirmās iemaņas. Visjautrākā, protams, bija kopīga desiņu cepšana pie ugunskura.
Liels prieks un gandarījums, ka skolēni pauda interesi par šādas vasaras skolas apmeklēšanas iespējām arī nākamajā gadā.
Paldies visiem Tukuma 2.vidusskolas skolotājiem, kuri iesaistījās skolēnu pieskatīšanā, Ledus halles kafejnīcai par garšīgajām pusdienām, Izglītības pārvaldei par palīdzību dokumentu sakārtošanā un nodarbību vadītājiem par radošo aktivitāšu daudzveidību un bērniem sagādāto prieku.
Tukuma 2. vidusskolas direktora vietniece mācību darbā Santa Šteinerte un
projekta koordinatore, skolotāja Kristiāna Ritenberga
Vasaras dienas nometne "Izzini Latviju!"
Sākoties vasaras brīvlaikam, ESF projekta “Atbalsts izglītojamo kompetenču attīstībai” ietvaros, no 4. līdz 8.jūnijam Tukuma 2. pamatskolā notika pasākums „Vasaras dienas nometne “Izzini Latviju!” " ar mērķi iedrošināt skolēnus apmeklēt dažādas skolēniem piedāvātās nometnes vasaras periodā, izspēlējot vienas dienas “nometni”.
Katru dienu vasaras aktivitātēs piedalījās 30 skolēnu no sākumskolas klasēm dažādās izglītojoši - radošās darbošanās pieturās: viktorīnā ”Mana Latvija” par dabas, pētīja Latvijas vēstures un kultūras vērtībām, iepazina Latvijas zivis un piedalījās makšķerēšanas sacensībās, izspēlēja spēli ”Labu apetīti mežā” par to, ko ēd dažādi dzīvnieki, ar krāsainām smiltīm uzbūra glezniņas, kā arī izspēlēja draudzības spēles.
Pēcpusdienās skolēni devās izzināt Latvijas dabas daudzveidību:
1.klašu skolēni Jaunmoku pils apkārtnē apguva pirmās iemaņas dzīvnieku atpazīšanā un ūdens dzīvnieku pētniecībā, iepazina pļavas augus un veidoja dabas glezniņas.
2. un 3.klašu skolēni devās ekspedīcijā pa Viesatas upītes dabas taku.
4. un 5.klašu skolēni, izstaigājot Ķemeru purva taku, uzzināja kā veidojas purvs, kas aug un dzīvo purvā. Skolēni ar sajūsmu atzina, ka, lai labāk iepazītu mūsu Latvijas dabu, šādas nodarbības ir interesantas, aizraujošas un noderīgas.
Nodarbības organizēja SIA ”Dabas pēddziņi” Baibas Latves un viņas palīgu vadībā. Paldies mūsu skolotājām, kas atbalstīja un līdzdarbojās ar skolēniem, Lienei Mētrai-Meijerei, Ilzei Gabaliņai, Līgai Ozolai, Ainai Reķei, Sandrai Jansonei, Ingai Lapiņai, Inetai Mežniecei, Evitai Skavronskai, Diānai Kovaļovai, Sanitai Apinei un Sanitai Baumanei.
Anda Dobele
Tukuma 2.pamatskolas skolotāja
Zevid vasaras vides skola
Nedēļā no 4. līdz 8.jūnijam Zemgales vidusskolā, projekta Nr.8.3.2.2/16/I/001 „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" ietvaros, norisinājās “Zevid vasaras vides skola”, kurā piedalījās skolēni no 1.- 6.klasei.
“Zevid vasaras vides skolas” mērķis bija attīstīt bērnos interesi, apziņu un prasmes ikdienas darbībām vides saudzēšanā, dabai un veselībai draudzīga dzīvesveida piekopšanā. Nedēļa bija piepildīta ar dažādām aktivitātēm:
Pirmdien skolēni apguva atkritumu šķirošanas nozīmi, iepazina tuvāko apkārtni -meklēja dabas materiālus, lai izveidotu dabas alfabētu - un katrs skolēns varēja apgleznot savu unikālo “Eko maisiņu”.
Otrdien devās ekspedīcijās uz Ķemeru nacionālo parku, apmeklēja Slampes ūdens attīrīšanas iekārtas un Trēgeru zemnieku saimniecību “Klaipiņi”.
Trešdiena tika pavadīta aktīvi darbojoties – veidoja katrs savu “Dūcenīti”, miera bumbu “Spaideklīti” un, iepazīstot ekosistēmu, apguva programmēšanas pamatus. Ceturtdien pētīja dzīvību dīķi (daudz atklājumu, iepazīti kukaiņi), deva “otro elpu” dažādiem priekšmetiem, veidoja paši savu papīru un dienas noslēgumā sacentās grandiozā galda spēles “”Fliiper” turnīrā.
Piektdien ar prieku atskatījāmies uz paveikto, “piknikojām” un radoši darbojāmies “Smaidu darbnīcas” organizētajās aktivitātēs, malkojot atspirdzinošos ledus kokteiļus.
Lai saglabātu spēku un izturību, visai nedēļai caurvijās sportiskās aktivitātes.
Zemgales vidusskolas direktore Liene Učelniece
“Izzini mežu” Tērvetē
Maija pirmajā pusē Džūkstes pamatskolas skolēni Eiropas Savienības struktūrfondu projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” Nr.8.3.2.2./16/I/001 ietvaros maija sākumā devās mācību ekskursijās uz Tērveti, kur piedalījās Vides izglītības programmas “Izzini mežu” nodarbībās “Latvijas valsts meži“ dabas parkā. Skolēni tur piedalījās savām vecuma grupām atbilstošās praktiskās, izzinošās nodarbībās.
1.-3.klašu skolēni nodarbībā “Izzini mežu” iepazinās ar izplatītākajām koku sugām Latvijā, ar meža dzīvniekiem, to izskatu un uzvedību dažādos gadalaikos, atstātajiem pēdu nospiedumiem. 4.-6. klasei bija nodarbība “Tikšanās uz meža takas…”, kuras laikā skolēni iepazina dažādus meža dzīvniekus un augus, guva izpratni par meža daudzveidīgo nozīmi. 7.-9.klašu skolēni Koksnes takā nodarbībā “Mežs- nozīmīgs, atjaunojams dabas resurss” daudz uzzināja par meža ekosistēmu, meža apsaimniekošanas cikliem, novērtēja mežsaimniecības nozīmi un koksni kā atjaunojamu resursu.
Biedrības “Tērvetes meža izglītības centrs” gidu nodarbības skolēnus gan izglītoja, gan izklaidēja, atklājot daudz interesanta par tehniskajām nozarēm. Praktiskās un radošās nodarbības atraktīvi papildināja skolēnu izglītības procesu, nodrošinot pašu dalībnieku atraktīvu iesaistīšanos un darbošanos starpdisciplināros, praktiskos uzdevumos. Nodarbībās tika popularizēta mācīšanās ārpus telpām – dabā, sniedzot jauniešu plašāku izpratni par Latvijas lielāko atjaunojamo resursu – mežu - “Latvijas valsts mežu“ teritorijā.
Gaisma Mukāne
Džūkstes pamatskolas skolotāja
Irlavas vidusskolā vides izzinošā Vasaras skola
Irlavas vidusskolas 1. - 6. klašu 35 skolēni piedalījās vides izzinošā Vasaras skolā, kura norisinājās no 11. līdz 14. jūnijam. Šāds pasākums mūsu skolā notika pirmo reizi. Tas skolēnus ieinteresēja - kā nu būs? Aizraujošas aktivitātes piepildīja visu Vasaras skoliņas laiku.
Pirmdien skolēni devās ekskursijā uz Ķemeru nacionālā parka ,,Meža māju", kur darbojās dažādās interesantās, ar dabas materiāliem saistītās darbnīcās, pētīja vidi un augus pie Kaņieru ezera.
Otrdien skolā notika dažādi eksperimenti, saistīti ar fiziku, ķīmiju un bioloģiju. Ķīmijas kabinetā skolēni varēja eksperimentēt ar dažādām vielām, likt audzēties krāsainiem kristāliņiem. Zīmēšanas kabinetā veidoja savu dabas ainavu no visdažādākajiem materiāliem. Fizikā pētīja dažāda lieluma un biezuma papīru lidojumus vējā, bioloģijā veica uzdevumus, kas saistīti ar skolas apkārtnes izzināšanu un izpēti. Tika iepazīti kukaiņi (skolēni izlika kukaiņu ķeramās lamatiņas) un dažādi un noderīgi augi, kuri aug skolas tuvējā apkārtnē.
Trešdien bērni steidzās pārbaudīt kukaiņu lamatiņas un vērot, kādi kukainīši dzīvo Abavas malas pļaviņās un mežmalā. No savāktajiem augiem veidoja herbārijus. Tad notika dažādas sportiskas aktivitātes – skolēni izvēlējās komandas ar interesantiem un jautriem nosaukumiem, piedalījās stafetēs un arī šķēršļu trasē.
Ceturtdien braucām uz Ķemeru nacionālo parku, kur pat pirmklasnieki veica laipu lielo apli - 3,5 km. Skolēni izzināja dabiskās pļavas kā ekosistēmu un pētīja purva augus. Visinteresantākais augs bija apaļlapu purva rasene - kukaiņēdājaugs. Bērni noskaidroja, kāds tad tas īsti izskatās. Pārgājiena mērķis bija skatu tornis, kuru arī veiksmīgi sasniedzām.
Radoši darbojoties, bija pienācis Vasaras skoliņas pēdējais notikums - atpūta pie jūras ar gardām pusdienām, kuras bija sarūpējusi skolas pavārīte. Katrs dalībnieks saņēma arī nozīmīti ,,Irlavas vidusskolas Vasaras skoliņa" ar skolas simbolu - darbīgo skudriņu. Visi atvadījās piekusuši, bet apmierināti ar darbiņu un novēlējumu - ja ne augustā, tad nākamvasar noteikti jārīko šāds pasākums.
Ar cieņu, Irlavas skolas skolotāja Antra Evarsone
Izglītojošas ekskursijas Bauskas un Rundāles pilīs
Eiropas Savienības struktūrfondu projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” Nr.8.3.2.2./16/I/001 ietvaros 22. un 25.maijā Pūres pamatskolas izglītojamiem tika organizētas interesantas, aizraujošas un izglītojošas mācību ekskursijas uz Bauskas un Rundāles pilīm.
22.maijā ekskursijā devās Pūres pamatskolas un Pūres pamatskolas Jaunsātu filiāles 1.-4.klašu izglītojamie – mācību priekšmetu olimpiāžu un konkursu dalībnieki. Iekļaujot viduslaiku un renesanses spēles, rotaļas un citas laikmetam atbilstošas aktivitātes, izglītojamiem tika nodrošināta iespēja iepazīt Zemgales vecākās Livonijas ordeņpils - Bauskas pils - vēsturi. Pēc Bauskas pils apmeklējuma izglītojamie devās uz Latvijā izcilāko baroka un rokoko arhitektūras pieminekli - Rundāles pili. Rundāles pilī izglītojamie tika iesaistīti vēsturiskas spēles spēlēšanā, kas savukārt veidotas pēc vēsturiskās “Zosu spēles” jeb “Laimes spēles” parauga. Spēles tēma - Rundāles pils vēstures fakti, pils interjeru elementi, kā arī Rundāles pils nozīmīgas personības.
25.maijā ekskursijā devās Pūres pamatskolas 5.-9.klašu izglītojamie – mācību priekšmetu olimpiāžu un konkursu dalībnieki. Gida pavadībā izglītojamie tika iepazīstināti ar Bauskas pils vēsturi, kultūru, mākslu un arhitektūru. Kopā ar vēsturiskā kostīmā ģērbtu programmas vadītāju mācījās renesanses dejas, iepazinās ar galma sadzīves kultūru un deju nozīmi galmā. Pēc Bauskas pils apmeklējuma izglītojamiem tika nodrošināta iespēja paplašināt zināšanas vēsturē, kultūrā, arhitektūrā un mākslā, piedaloties muzejpedagoģiskā nodarbībā Latvijā izcilākajā baroka un rokoko arhitektūras piemineklī – Rundāles pilī un pils parkā.
Dace Strazdiņa
Pūres pamatskolas direktore
Turpinās Tukuma novada izglītības iestāžu darbība Eiropas Savienības struktūrfondu projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” projektā Nr.8.3.2.2./16/I/001. Projekta ietvaros izglītības iestādēs notiek dažādas aktivitātes, sniedzot izglītojamajiem iespēju papildināt jau esošās zināšanas, kā arī uzzināt daudz ko jaunu un rast prakstisku apliecinājumu, kur skolā apgūtais noder ikdienā.
Plašāk par projekta aktivitātēm izglītības iestādēs maijā lasi šeit: