No 2016.gada septembra līdz 2018.gada septembrim Slampes PII „Pienenīte” piedalās Erasmus+ projektā „Quality-3C Child (cheerful, courageous, creative child)? (Tulkojumā: ”Kvalitāte- 3C bērns ( dzīvespriecīgs, drošs, radošs bērns)?).
Projekta sadarbības partneri ir no Igaunijas (koordinatori), Grieķijas, Horvātijas un Portugāles.
Projekta mērķis ir izstrādāt apmācības un audzināšanas procesa kvalitātes novērtēšanas standartu un kritērijus, kā arī paaugstināt dalībnieku profesionālo kompetenci.
Viena no projekta aktivitātēm ir anketēšana par pirmsskolas apmācības un audzināšanas procesa kritērijiem un kvalitāti. Viedokļu noskaidrošana ar anketu palīdzību veicinās kvalitātes kritēriju sagatavošanu. Esam veikuši divas anketēšanas, lai iegūtu viedokļus par kvalitātes kritēriju nozīmību, novērtējot pirmsskolas iestādi un grupas.
Kopumā šo 2 gadu laikā plānotas 6 darba sanāksmes projekta partneru valstīs: Tartu, Sesimbrā, Hanjā, Zagrebā, Slampē un Pērnavā.
Interesantais un atšķirīgais.
Projektā piedalās vairākas Igaunijas pirmsskolas izglītības iestādes (Tartu, Tallina, Pērnava):
*Projekta sadarbības partneri prezentēja Igaunijas izglītības sistēmu - nav obligātā izglītība pirms skolas un līdz ar to ir pat tukšās vietas un nav izteiktu bērnudārzu rindu, bez tam Igaunijā garantē vietu visiem bērniem.
*Mācību procesa organizācija līdzīga mums
*Plaši piedāvāta iespēja bērniem apgūt robotiku ( valsts apmācīja pārstāvjus no pirmsskolām)
Portugāle, Sesimbras apgabals pie Atlantijas okeāna:
- Daudz laika pavada āra darbībās, katrai iestādei kāds zemes gabaliņš, kur bērni sēj, stāda un kopj gan viengadīgus, gan daudzgadīgus augus (pupas jau februāra beigās ziedēja, zirņi, ap metru gari, gozēja mini pākstiņas saulītē)
- Dažām iestādēm personīgie mājputni, parasti gailis, dažas vistas, pīle (attēlā redzama pilsētas iestāde, kur gaiteņa galā aiz stikla sienas dzīvo gaiļa saime)
- Visbiežāk bērni var brīvi staigāt telpās un ārā, brīvi izvēlas, ko darīt: pīt, pētīt, rēķināt utml. Tāpēc arī dažos mazos lauku dārziņos nepārvelk apavus vispār.
- Liels personāla atbalsts skolotāja darbam. Skolotāji strādā 4 stundas dienā, 2 stundas plānošanai, novērošanai, secinājumiem, sapulcēm, kompetenču paaugstināšanai. Darba alga”uz rokas” vidēji pāri 1000 eiro, bet vispār no 900 līdz 2000 EUR ir iespēja nopelnīt.
- Skolotāji un palīgi valkā halātiņu virs drēbēm, ar uzšūtu iestādes nosaukumu
- Dažādu partnerību pirmsskolas ietādes: valsts, privātās, valsts un privātais kopā.
- Grupas telpas diezgan pārpildītas ar lietām
- Saraksti ar vecākiem veic caur e-pastiem
- Portugāles bērnudārzos strādā skolotājs un divi asistenti. Bērniem ar speciālām vajadzībām ir savs asistents.
- Bērni strādā brīvi,nepiespiestā gaisotnē pa grupiņām jeb centriņos. Mācību programmu apgūst rotaļu un spēļu veidā. Bērni daudz palīdz praktiskos darbos - klāj un novāc galdus, notīra tāfeli, mazgā krūzītes, slauka putekļus un grīdu. Bērni ikdienā nēsā formas, kā priekšautiņi.
- Lielākai daļai pirmsskolu darba laiks nav ilgāks par 15:00.
- Iepazināmies ar FUTURE CLASSROOM (Nākotnes klase) darbību. Katrs skolēns būtu laimīgs tādā mācīties. Pirmsskolnieki arī var apmeklēt. (Vairāk informācijas: http://fcl.eun.org/learning-zones (The Future Classroom Lab is formed by six different learning spaces. Each space highlights specific areas of learning and teaching and helps to rethink different points: physical space, resources, changing roles of student and teacher, and how to support different learning styles. Discover the different zones now!)
Grieķija, Krēta, Hanjas pilsēta: apmeklējām 3 pirmsskolas iestādes. Paviesojāmies pie pilsētas mēra- īpaši saulains cilvēks, gluži kā pati Grieķija, ar iekšēji ļoti siltu, mierīgu smaidu un attieksmi. Sarunājās ar mums tīrā grieķu valodā (tulks,protams bija), bet tas netraucēja uztvert iepriekš minēto.
- Atšķirīgais bija ļoti izteikts: vecāki ļoti nopietni sagatavo savas atvases pirmsskolai. Bērnus uzņem tikai no 4 gadu vecuma, visas grupas jauktas- bērniem no 4-6 gadiem.
- Vecāki ar lielu cieņu un pretimnākšanu sadarbojas ar skolotājiem
- Gan telpās, gan ārā – Pārdomu soliņš, kur bērns apsēžas, ja slikti jūtas, un skolotājs dodas palīdzēt
- Sporta un mūzikas nodarbības netiek veiktas tādā izpratnē kā pie mums, jo grupas pedagogs dara visu.
Horvātija, Zagreba: apmeklējām 2 pirmsskolas iestādes: PII „Jarun” ar 900 bērniem (4 ēkās dažādās pilsētas vietās) un privāto.
- PII Jarun 1x mēnesī notiek sapulces vecākiem. Strādā 2 vadītāja vietnieki mācību darbā un 2 psihologi. Īsteno iekļaujošu izglītību, uzņemot bērnus ar speciālām vajadzībām
- Skolotāji darbu plāno mēnesim, nedēļai, dienai.
- Grupās liels bērnu skaits 27 vidēji, bet arī darbinieki ir 3
- Aktīvi un ar labiem rezultātiem darbojas atbalsta programma vecākiem „Augsim kopā”, ko vada iestādes psihologi (speciāli apmācīti) par pozitīvu bērnu audzināšana ar 12 nodarbību ciklu pa 2 stndām reizi nedēļā.
Privāto pirmsskolu „Mali Istraživač”, galvenokārt apmeklē galvaspilsētas līderu, biznesa vides un valstī uz laiku iebraukušo amatpersonu atvases. Privātais dārziņš iekārtots „kā mājas”- atvērta tipa telpas, bērni var pārvietoties pa visām istabām, kurās ir sofa, paklājs, plaukts, glezna, virtuves daļa bērna augumam atbilstoša, dažādi zinātnes, pētniecības centriņi. Bet īpaši jāatzīmē, ka arī šeit redzējām (kā Somijā, Islandē u.c.), ka tiek domāts par darbinieku mugurām- galdi atbilstoši pieaugušo augumam, bet bērni sēž uz paaugstinātiem krēsliem. Darbošanās notiek angļu un horvātu valodā paralēli vai tikai angļu.
Projekta ietvaros notikušas piecas darba sanāksmes. No 20.-22.martam Erasmus+ dalībnieki sabrauca uz 5.darba sanāksmi Slampes PII „Pienenīte”. Vizītes ietvaros iepazīstinājām viesus arī ar Zemgales vidusskolu, Tukuma PII „Karlsons”, Tukuma novada Domi un Izglītības pārvaldi. Domes priekšsēdētājs Ēriks Lukmans izstāstīja un parādīja prezentāciju par aktualitātēm Tukuma novadā un izglītības jomā, kā arī uzaicināja apmeklēt mūsu skaisto pilsētu Rožu svētku laikā. Savukārt Izglītības pārvaldes vadītājs Normunds Rečs atbildēja uz viesu jautājumiem par izglītības sistēmu un izaicinājumiem mūsu novadā un valstī. Paldies par laipno sagaidīšanu un uzņemšanu!
Projekta dalībnieki novērtēšanas anketās un sarunās uzteica mūsu labi sagatavoto un noorganizēto 5.darba sanāksmi, atzīstot, ka tā ir bijusi viena no labākajām!!! Paldies, par to ir neviltots prieks! Pateicība „Pienenītes” komandai par ieguldījumu, radošu un iniciatīvas pilnu darbu!
Projekta noslēgums būs konference Pērnavā no 11.-14.jūnijam. 13.jūnijā tiks prezentēts izstrādātais modelis „Apmācības un audzināšanas procesa kvalitātes novērtēšanas standarts un kritēriji”. Savukārt, mums vēl priekšā uzdevums, prezentēt savu pieredzi un jaunatklājumus, kā bērns var novērtēt sevi, savu darbiņu, iestādi, procesus ikdienā, svētkos, pasākumos.
Slampes PII „Pienenīte” vadītāja Dace Bičole
Adrese:
|
|
Izglītības iestāde realizē sekojošu izglītības programmu:
Vispārējās pirmsskolas izglītības programma (01011111)
Tukuma pirmsskolas izglītības iestāde "Lotte"
Pašnovērtējuma ziņojums 24.10.2022.
Pašnovērtējuma ziņojums 26.10.2023.
Pašnovērtējuma ziņojums 29.10.2024.
Audzināšanas darba plāns 01.09.2020.-01.09.2023.
Attīstības plāns 2020./2021.-2022./2023.m.g.
Citi normatīvie dokumenti
16.06.2022 Iekšējie noteikumi Nr.PLO/1-34/22/2 "Iekšējās kārtības noteikumi"
28.07.2022 Iekšējie noteikumi Nr.PLO/1-34/22/7 "Bērnu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība"
28.07.2022 Iekšējie noteikumi Nr.PLO/1-34/22/8 "Bērnu sūdzību iesniegšanas un izskatīšanas kārtība"
Kopš 2018.gada janvāra Tukuma 2.vidusskolas 5.-6.klašu skolēniem kā interešu izglītību ir iespējams apmeklēt robotikas nodarbības. To mērķis ir rosināt skolēnos interesi par programmēšanu, lai veicinātu nākotnē izvēlēties izglītību un profesijas informācijas tehnoloģiju un tai radniecīgās nozarēs.
Tā kā nākotnē ir paredzētas izmaiņas izglītības saturā tehnoloģiju jomā, arvien vairāk datortehnikas tiks izmantots ne tikai datorzinību stundās, bet arī citos mācību priekšmetos. Pārmaiņas notiek pakāpeniski, bet jau šobrīd skolēniem ir interese par jaunumiem IT jomā, viņiem ir vēlēšanās darboties. Laba iespēja iepazīties ar programmēšanu ir robotu konstruēšana un to vadīšana, kas dod iespēju uzskatāmi ieraudzīt sava darba rezultātus un vēl vairāk ieinteresēt skolēnus. Nodarbībās, kuras vada Rita un Guntars Helvigi, skolēniem ir iespēja ne tikai iegūt zināšanas, bet pielietot tās praktiskā darbībā. Skolā šim nolūkam ir iegādāti 3 robotikas komplekti: Lego robotikas pamatkomplekts 45544 LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 Core Set un tā papildinājums 45560 LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 Expansion Set, EV3 bloka lādētājs 8887 Transformer 10V. Atbilstoši skolēnu interesēm ir nepieciešami vēl vairāki komplekti, kurus plānots iegādāties projekta ietvaros.
Lai rosinātu skolēnu interesi par tehniskajām lietām, modelēšanu, jaunradi un inovācijām, kā arī veicinātu skolēnu ievirzi tehniska rakstura profesijas izvēlei nākotnē, 17. un 18.aprīlī Pūres pamatskolā notika Lielās Zinātkāres dienas. Pirmajā dienā sākumskolas skolēni uzzināja, kā izgatavot “gudro plastilīnu”, eksperimentēja ar ūdens un citu šķidrumu blīvumiem, izgatavoja un peldināja glābšanas laivas.
Otrajā dienā pamatskolēni veica ūdens attīrīšanu, izzināja skaņas īpašības un nodarbību noslēgumā vienojās kopējā melodijā. Skolēniem bija iespēja pasēdēt uz “naglu krēsla”, salikt āķīgu puzli, darboties ar cilvēka mulāžu, pareizi ievietojot un izņemot iekšējos orgānus, sacensties, kurš ilgāk nostāvēs uz līdzsvara diska, iepazīties ar dažādiem zinātniekiem, pildot uzdevumus par viņu paveikto. Visinteresantākais sekoja katras dienas noslēgumā - skolas zālē tika rādīts eksperimentu šovs, kurš izsauca vislielāko sajūsmu un ovācijas, jo eksperimentos izmantoja sauso slāpekli, kas radīja “milzīgus dūmu mutuļus”. Iespējams, kāda skolēna galvā radās vai nostiprinājās doma, ka zinātne ir interesanta un eksperimenti šajā jomā ir neizsmeļami.
Tukuma E.Birznieka-Upīša 1.pamatskolas skolēni no 23. līdz 27. Aprīlim aktīvi darbojās Radošajās darbnīcās muzejos, parkos, dabas takās. Piemēram, 23.aprīlī 4.klašu skolēni viesojās Ķeguma HES un
Enerģētikas muzejā. Skolēni uzzināja, kā tiek ražota elektrība, redzēja turbīnu darbību, vēroja vareno aizsprostu uz Daugavas.
Enerģētikas muzejā, kas atrodas turpat blakus, iepazina, kā elektroenerģija tika iegūta pirmsākumos un kā to ražo šodien. Interesanti bija iepazīties ar muzeja daudzveidīgo priekšmetu kolekciju – mēraparātiem, instrumentiem, darba apģērbu, dielektriskajiem zābakiem, sadzīves elektroprecēm, kas mūsdienās reti kurā mājā vairs sastopamas. Iepazinās ar elektrodrošības noteikumiem.
Pēc tam Daugavas muzejā Doles salā interaktīvajā ekspozīcijā skolēni atklāja, kāda izskatījās Daugavas ieleja pirms HES kaskādes izveidošanas, un salīdzināja šīsdienas ainu ar pagātni. Uzzināja par zvejnieku, plostnieku un laivinieku darbu, par Daugavas tirdzniecības ceļa vēsturi, dolomīta ieguvi un apstrādi upes krastos.
Skolēni veica radošus uzdevumus saistībā ar vidi Daugavas krastos. Daugavas krastā apskatīja valsts nozīmes dabas pieminekli – dolomīta atsegumu. Skolēni grupās radošās nodarbībās muzeja parkā veica izzinošu orientēšanās spēli.
Lai veicinātu sportisku un veselīgu dzīvesveidu, popularizētu kustības mākslas veidus un sporta aktivitātes, Tukuma Raiņa ģimnāzijā 29. martā notika konkurss “Kustība mūzikas ritmā”. Tajā piedalījās visi ģimnāzijas skolēni. Konkursa ietvaros norisinājās modes deju studijas “DEMO” vadītās meistarklases, kurās studijas vadītāja Liene Bēniņa un Hip hop un Breika treneris Zigmārs Lācis jauniešiem mācīja modernās dejas soļus. Pasākumā katras klases komandas demonstrēja pašu iestudētas dejas ar latviešu autoru mūziku. Jaunieši bija radoši un interesanti izveidojuši performances, kurās svarīga bija dejas atbilstība koptēlam un mūzikai, vizuālais tēls. Priekšnesumus vērtēja neatkarīga žūrija: deju studijas “DEMO” vadītāja Liene Bēniņa, treneris Zigmārs Lācis, Tukuma mākslas skolas, tautas deju kolektīva “Luste” vadītāja Madara Augule un SIA “Cemex” pārstāve Aneta Rulle. Konkursa noslēgumā visus dalībniekus priecēja deju studijas “DEMO” priekšnesums. Pasākumu bija iespēja noskatīties gan tiešraidē, gan būs iespēja noskatīties arī vēlākajos gados, jo filmētais materiāls ir iemūžināts skolas video arhīvā. Visi dalībnieki, žūrija un pedagogi bija gandarīti par veselīgi un saturīgi pavadīto laiku.
Tukuma Raiņa ģimnāzija katru gadu pavasarī un arī šopavasar, 27.aprīlī, rīko interesantu un aizraujošu argumentācijas prasmju konkursu “Domā ātri, domā lēnām!”. Konkursā piedalīties tika aicinātas 6.-7.klašu skolu komandas. Konkursu organizēja un vadīja biedrības „Latvijas Debašu Asociācija” darbinieki.
Pasākumā tika rīkotas aktivitātes, kas vērstas uz kritiskās domāšanas, argumentācijas prasmes un publiskās runas spēju attīstīšanu un pilnveidošanu. Jaunieši darbojās komandās, kuru sastāvā bija četri skolēni, katrs no savas skolas. Tādā veidā tika veicinātas sadarbības prasmes. Notika debates, kuru laikā skolēni varēja pilnveidot savas uzstāšanās prasmes, pārliecināties par argumentēšanas prasmju nozīmi.
Paldies visiem organizētājiem un dalībniekiem par radošumu un produktīvo sniegumu!
Irlavas vidusskolā aprīlī visi skolēni apguva pirmās palīdzības sniegšanas iemaņas atbilstoši vecuma posmam. Nodarbības vadīja Sarkanā Krusta Tukuma nodaļas izpilddirektore Gunta Neilande.
23. aprīlī skolā pie 1.-4. klašu skolēniem ieradās neveiksminieks Zaķis. Nabaga zaķēnam bija uzbrucis liels suns un savainojis to. Labi, ka skolā bija Kaķītis ar pirmās palīdzības somu. Bērni vēroja un mācījās, kā sniegt pirmo palīdzību. Bērni mācījās viens otram apsaitēt pirkstiņu, likt apsējus, uzzināja, ko darīt, ja sāp vēders un galva. 24. un 27.aprīlī vecāko klašu skolēniem pēc nopietnām teorētiskajām nodarbībām bija praktiskas apmācības, kā apsaitēt brūces, kā rīkoties dažādu traumu gadījumos, kā pareizi veikt mākslīgo elpināšanu. Paldies nodarbību vadītājai G.Neilandei par interesantajām un aizraujošajām nodarbībām!
27.martā Džūkstes pamatskolā Tehniskajā jaunrades dienā Eiropas projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros viesojās pārstāvji no Biedrības “Latvijas zinātnes centru apvienība” zinātkāres centra “ZINOO Rīga”. Viņi atraktīvā veidā vadīja praktiskas nodarbības un darbu komandās, liekot darboties pašiem skolēniem, parādīja ķīmijas un fizikas likumu pielietojumu dzīvē.
Katrai klasei bija 2 nodarbības – „Misija - laiva” un „Gudrais plastilīns” - , kā arī visiem kopā zālē - eksperimentu priekšnesums. Aktivitātes mērķis - rosināt skolēnu interesi par tehniskajām lietām, modelēšanu, jaunradi un inovācijām, kā arī veicināt skolēnu ievirzi tehniska rakstura profesiju izvēlei nākotnē – attaisnojās, jo visiem ļoti patika.